mahan0111
1395/7/4

برای رسیدن به های باید از خیلی چیزها گذشت.
وَ أَنْ لَيْسَ لِلْإِنْسانِ إِلاَّ ما سَعى‏
برای انسان هیچ جز سعی خودش نیست
یک آدم و یا یک از خیلی چیزها گذشته تا به این جا رسیده است؛ رمز رسیدن به هم همین است.
اگر شده از گذشته، ما هم اگر می خواهیم به مقامات رفیع معنوی برسیم باید از خیلی چیزهایی که به آن ها دلبسته ایم، بگذریم. خدای مهربان میفرماد

لَنْ تَنالُوا الْبِرَّ حَتَّى تُنْفِقُوا مِمَّا تُحِبُّون‏. (آل عمران،92)
هرگز به مقام نیکی نمی رسید تا زمانی که از آنچه خود دوست دارید انفاق نمایید.
فرمودند:
إِنَّكُمْ‏ لَا تُدْرِكُونَ‏ مَا تُحِبُّونَ‏ إِلَّا بِصَبْرِكُمْ عَلَى مَا تَكْرَهُون‏
شما به آنچه دوست دارید نمی رسید مگر با صبر کردن بر آنچه که دوست نمی دارید.
( بحار الأنوار ط - بيروت، ج‏79، ص137)
mahan0111
1395/7/4

کسی که احوالات و جمعی و اش با همين و#حرام های بظاهر تکراری و بظاهر و دست و پا گير اصلاح نشه با هيچ و و و و و و هيچ نسخه ديگه ای اصلاح نميشه.
اين قرار و و مشيت خداست که تنها پل رسيدن به و اخروی و تنها راه رسيدن به حقيقت کرامت و مراتب بالای است
mahan0111
1395/7/4

دو نکته اندر حکایت شبکه های اجتماعی

نکته اول
به نظرم از ویژگی های های_اجتماعی جدید تغییر ذائقه خوننده است.
خوننده بیشتر دنبال مطالب جذاب و ‌های چند خطی، است تا یک نوشته خوب و بلند به سبک ولی من اعتقاد دارم باید برای یک نوشتن یک مطلب وخت بذاری و فکری پشت سرش باشه و منتظر بازخوردها بمونی
به نظرم مطالب مثل خورشتن که باید جا بیفته ولی اینجا عمدتا مطالب مثل خورشتین که رنگ و رو داره ولی جا نیفتاده؛پست ها بوی میدن و ذائقه خواننده تغیر کرده و به تبعش ذائقه نویسنده
نکته دوم
شبکه های اجتماعی مثل هر جایی خودشو داره اگر درست بگم،#عرب زبانا اسم اینجا و امثالش را میذارن: "#مواقع_التواصل_الاجتماعی" تواصل هم که از باب تفاعل است و دلالت بر دوطرفه بودن این ارتباط داره. یعنی همونطور که می‌نویسیم و میخوانند اینجوریه که مطالب نوشته شده بقیه رو بخونیم. ولی به دلیل بالا بودن تعداد نوشته های شما و کم بودن فرصت  وقت نمی‌کنم همه رو بخونم این رو نوشتم که خدایی نکرده فک نکنین در حق شما بی ادبی میکنم و یا اینکه فقط دوست دارم مطالبم خونده شه
خلاصه شما به بزرگواری خودتان ببخشین
mahan0111
1395/7/4

این رو که نوشته ی محمد رضا علوی هست و بازنویسی کردم رو بخونین
اکثرا روایت‌گری از شهدا بر مبنای الهه تراشی بوده و سعی شده شهدا رو روتوش کنند نه اینکه زندگی اونها رو همونجوری که بوده نشون بدن
گاهی لازمه ها و اشتباهات زندگی رو روایت کرد و نشون داد ؛ این شکست ها چیزی از های شهدا کم نمیکنه ولی باعث میشه کارو برای الگو سازی راحت تر کنه
مثلا تو قصه زندگی فقط از رشادت و فداکاریش برای دل کندن خبر میدن و از ذبح عشق به فرزندانش در پای عقیده و نه از اشتباه ایشون در در آمریکا و تشکیل زندگی که همراه و متناسب با نبود و نهایتا همسرش اونرو رها کرد.
اگه هم روایت کرده باشن بیشتر جنبه تاریخی داره تا نقد رفتاری.
شهید چمرانِ لبنان و کردستان فهم نمیشه مگر اینکه مصطفای شکست خورده آمریکا، عشق تباه شده‌اش و فرزندان آمریکاییش فهم بشن
شاید کسی اگر جرات می‌کرد و از تلخی‌های زندگی شهید چمران و از شکست‌هاش می‌نوشت امروز بهتر می‌شد از او به عنوان تجربه‌ و در مسیر زندگی نام برد.
یکی از علت های این مساله اینه که نسل ما بیشتر رو از طریق روایت شناختیم نه از طریق دیدن و همراهی ؛ این روایت ها بعضا از طریق کتابایی بود که در حقیقت روایات همسران و مادران آنها بود روایاتی کاملا زنانه که در آن شاخص‌های مادرانه با و در هم می‌آمیخت و در نهایت شخصیتی از شهدا ترسیم می‌کند که دست نیافتنی و ویترینی است

این نوع روایتا فقط برای همان سال‌های فانتزی مجردی دانشگاه خوب هستند و امروز فاصله ‌شان تا شهرهای امروز و زندگی‌های پر مصیبت و گناه آلود ما آنقدر زیاد شده که یا از دیده انکار به آنها می‌نگریم یا آنها را به فراموش‌خانه سپرده‌ایم
mahan0111
1395/7/4

تصاویری که می بینین توسط ایجاد نشده

اینجا جزيره تو كشور متمدن هستش كشورى كه از شاخص هاى بالاى فرهنگى و برخورداره و يكى از ده كشور اول و دنيا محسوب مى شه. قطعا کلی هم سالن و دارد که می تونه شاخص بافرهنگی مردمش محسوب میشه
ولی براساس یک سنت دو هزار ساله قدیمی اسکاندیناوى و به مناسبت بلوغ نوجووناشون و ورود به مرحله بزرگسالی، دست به کشتار  عظیم نهنگ های پهلو سفید  آتلانتیکی با چاقو و نیزه میزنن :/ ‏کافی بود اين اتفاق در مى افتاد شک نکنین انبوهی پيام خود تحقیرکننده اينستا گرامى و فيس بوكى و توييترى از سینما گران و حامیان حیوانات و به اصطلاح روشنفکران ايرانى منتشر مى شد تا به يك چشم بر هم زدن كل میراث فرهنگ و تمدن ايران قبل و بعد از اسلام زير سوال بره
mahan0111
1395/7/4

به نظرم یکی از ایرادات ما بچه ها اینه که هامون موسمی و فصلیه و به اصطلاح هستیم این هم تازه در صورتیه که اهل دغدغه باشیم و به بی‌ خیالی سر نکنیم منتظریم تا چیزی پیش بیاد تا ما هم به همون بپردازیم هرچند مدت یکبار توی حوزه‌ی#مهدویت#حجاب،#عدالتخواهی،#دفاع_مقدس مبارزه_با_قاچاق و... فعال میشیم. هیچ برنامه‌ی مشخصی برای پیگیری مستمر نداریم
mahan0111
1395/7/4

خواندم که تو را از سر خود اندازم
تو خودت شعر شدی در سر من افتادی !
mahan0111
1395/7/4

وَالْعَصْرِ،إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ
در دوره های از پستانک و تیله و و نمره تا و و و و و در تمام این دوره ها خسارت داده؛چون بیش از آنچه به دست آورده از دست داده است.معلومات و محفوظات و ثروت او زیاد شده اما خودش و استعدادهای درونی او،فکر و عقل و دل و روح و عمر او همه از بین رفته اند و تاریک شده اند.
mahan0111
1395/7/4
به اسم خدا
mahan0111
1395/7/3
وقتی محو جمال یکی شدی، دیگران باید تار شوند...
mahan0111
1395/7/3
رشد، به کود و خاک و آب زیاد نیست، به استفاده ی اصولی از آنهاست... بچه هایت را به خیال رشد، ضعیف بار نیار!!
mahan0111
1395/7/3
وقتی اعتقادات سست باشد، بعد از گذر اندی سال، از شدت تغییر، قابل شناسایی نیست... سستی اعتقاداتت را پای سستی حقیقی اعتقاداتت نذار شاید سستی مستند به توست
mahan0111
1395/7/3
اندر حکایت مادری که نگران چشم کودش بود... ایکاش چنین نیز نگران چشم دلش هم باشد!!!
mahan0111
1395/7/3
او گفت چشمانت را پایین بینداز... اما بعضی به دنبال راه فرار اینگونه اطاعت کردند!!
mahan0111
1395/7/3
حکایت قلب ماست که به کار کردنش دلخوش کردیم و غافل از بازکردنش شدیم!!
mahan0111
1395/7/3
در تعجب بودم وقتی با افتادن یک پر, باز هم پرواز ممکن است... چرا اینقدر غصه می خورد؟؟؟ فهمیدم پر خودش نیست... قانع شدم...
mahan0111
1395/7/3
بگو اگر آب را فرو بریم, چه کسی برایتان آب گوارا می آورد؟؟؟
mahan0111
1395/7/3
گاهی بغض هایی در گلویم گیر می کنند, که فقط تو می توانی درشان بیاوری...!!! - خودت را از دیگران دریغ نکن وقتی به تو محتاجند ... -

وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ,أُولَٰئِكَ الْمُقَرَّبُونَ - قرآن کریم واقعه 10-11
mahan0111
1395/7/3
#
mahan0111
1395/7/3

حسین جان

خدا كند كه پريشان هر غمت باشم
هميشه گريه كنِ زير پرچمت باشم
خدا كند نشوم از شما جدا آقا
تمام عمر، اسير محرّمت باشم