javaheri0000
1396/5/31
شهادت مظلومانه امام جواد (ع)،جوان‌ترین شمع هدایت و نهمین بحر کرامت،تسلیت باد.
javaheri0000
1396/5/23
ضرورت
در صورت فزونی زنان نه تنها جائز بلکه به عنوان تکلیفی بر مرد و اجتماع است

ص ۳۱۲
javaheri0000
1396/5/23
💥#زن دوم مثل یا نور و گرماش زندگیتو و می کنه
یا می زنه به زندگیت

✨بستگی به داره که هستی یا نه
اگه مردش سراغش نرو
اگه مردش برو جلو از حرف نترس

حرف مردم مثل سیل ویرانگره، نه باید باهاش مقابله کنی و نه هم جهتش بشی

مردم حق دارن بدن و تو هم کاملا حق داری که اونارو بگیری


@ezdevaje2

https://t.me/joinchat/AAAAAEPMXJLlrGdSOTJDhA
javaheri0000
1396/5/23



همانطور که قبلا هم بیان نمودم مانع اصلی که بر سر راه وجود دارد است... شوهر به هر دلیلی میخواهد با دختر یا زنی ازدواج نماید٬ ولی زن اول با غیرت ورزی مانع این کار شده و در این راه از هیچ فریب و نیرنگی فرو کذار نمیکند... این زنان که در روایات از آنها به «المنکرات» تعبیر شده، متاسفانه این را در نظر نمیگیرند که ممکن است روزی خودشان هم بی شوهر شوند و محتاج محبت مرد متاهلی باشند... این زنان قطعا در از بین رفتن پتانسیل و‌ظرفیت فرزندآوری دختران شیعه مقصرند و اگر تکرار شود٬ در این خیانت سهیم خواهند بود... بگذریم...
اصل مشکل این زنان٬ غیرتشان است... برای اینکه زشتی و قباحت را بیشتر متوجه شوید به بازنشر دو روایت در این زمینه میپردازیم:

javaheri0000
1396/5/23
پایگاه تبیین چندهمسری اسلامی:

اعلام کرده اند پیردختران سه تا پنج برابر پیرپسران هستند(آمار مجردین بالای سی سال)...
این مطلب را اضافه کنید به اینکه دختران یائسه شدند و رکورد میزان یائسگی بین دختران ایران را شکستند...
نکته مهم این است که همه ما میدانیم که موج موالید بزرگترین زاد و ولد طول عمر انقلاب را رقم زده٬ و موج دختران این دهه که در اکثر موارد مورد اقبال پیرپسران هم سن و سال خود نیستند٬ همین طور دارد به صورت مجرد از مرز سی و پنج سالگی(شروع سن خطر زایمان) رد میشود...

اینها واقعیت موجود بود... قطعا مردان ما در قبال این وظیفه و‌تکلیف شرعی دارند... شدت گرفته و اگر امروز از پتانسیل زنان و دختران شیعه برای فرزندآوری استفاده نشود٬ آشکارا به مرام اهلبیت علیهم السلام خیانت کرده ایم...
اما مردان چه باید کنند و وظیفه شان چیست؟ بله٬ پیشنهاد اول و آخر عقلانی همین است٬ اما همه میدانیم که مانع اصلی این فرهنگ٬ خودخواهی زنان متاهل است و پشتیبانی پدران و برادران بی فکر این زنان٬ این امر را تقویت کرده و نمیگذارد مردانی که قصد تجدید فراش دارند به وظیفه خود عمل کنند... باید با این مبارزه شود...

مبلغ
javaheri0000
1396/5/23
پایگاه تبیین چندهمسری اسلامی:

اعلام کرده اند پیردختران سه تا پنج برابر پیرپسران هستند(آمار مجردین بالای سی سال)...
این مطلب را اضافه کنید به اینکه دختران یائسه شدند و رکورد میزان یائسگی بین دختران ایران را شکستند...
نکته مهم این است که همه ما میدانیم که موج موالید بزرگترین زاد و ولد طول عمر انقلاب را رقم زده٬ و موج دختران این دهه که در اکثر موارد مورد اقبال پیرپسران هم سن و سال خود نیستند٬ همین طور دارد به صورت مجرد از مرز سی و پنج سالگی(شروع سن خطر زایمان) رد میشود...

اینها واقعیت موجود بود... قطعا مردان ما در قبال این وظیفه و‌تکلیف شرعی دارند... شدت گرفته و اگر امروز از پتانسیل زنان و دختران شیعه برای فرزندآوری استفاده نشود٬ آشکارا به مرام اهلبیت علیهم السلام خیانت کرده ایم...
اما مردان چه باید کنند و وظیفه شان چیست؟ بله٬ پیشنهاد اول و آخر عقلانی همین است٬ اما همه میدانیم که مانع اصلی این فرهنگ٬ خودخواهی زنان متاهل است و پشتیبانی پدران و برادران بی فکر این زنان٬ این امر را تقویت کرده و نمیگذارد مردانی که قصد تجدید فراش دارند به وظیفه خود عمل کنند... باید با این مبارزه شود...

مبلغ باشید
👇👇👇👇👇👇

آی دی کانال:
@Chandhamsari_Ormavi

لینک تلگرامی کانال:
https://telegram.me/Chandhamsari_Ormavi

لینک جوین کانال:
https://t.me/joinchat/AAAAAEGP4qY-uHV3LHMUBw
javaheri0000
1396/5/23
پایگاه تبیین چندهمسری اسلامی:

اعلام کرده اند پیردختران سه تا پنج برابر پیرپسران هستند(آمار مجردین بالای سی سال)...
این مطلب را اضافه کنید به اینکه دختران یائسه شدند و رکورد میزان یائسگی بین دختران ایران را شکستند...
نکته مهم این است که همه ما میدانیم که موج موالید بزرگترین زاد و ولد طول عمر انقلاب را رقم زده٬ و موج دختران این دهه که در اکثر موارد مورد اقبال پیرپسران هم سن و سال خود نیستند٬ همین طور دارد به صورت مجرد از مرز سی و پنج سالگی(شروع سن خطر زایمان) رد میشود...

اینها واقعیت موجود بود... قطعا مردان ما در قبال این وظیفه و‌تکلیف شرعی دارند... شدت گرفته و اگر امروز از پتانسیل زنان و دختران شیعه برای فرزندآوری استفاده نشود٬ آشکارا به مرام اهلبیت علیهم السلام خیانت کرده ایم...
اما مردان چه باید کنند و وظیفه شان چیست؟ بله٬ پیشنهاد اول و آخر عقلانی همین است٬ اما همه میدانیم که مانع اصلی این فرهنگ٬ خودخواهی زنان متاهل است و پشتیبانی پدران و برادران بی فکر این زنان٬ این امر را تقویت کرده و نمیگذارد مردانی که قصد تجدید فراش دارند به وظیفه خود عمل کنند... باید با این مبارزه شود...

مبلغ باشید
👇👇👇👇👇👇

آی دی کانال:
@Chandhamsari_Ormavi

لینک تلگرامی کانال:
https://telegram.me/Chandhamsari_Ormavi

لینک جوین کانال:
https://t.me/joinchat/AAAAAEGP4qY-uHV3LHMUBw
javaheri0000
1396/5/22
عشق را بی معرفت معنا مکن
زر نداری مشت خود را وا مکن

گر نداری دانش ترکیب رنگ
بین گلها زشت یا زیبا مکن

خوب دیدن شرط انسان بودن است
عیب را در این و آن پیدا مکن

دل شود روشن زِ شمع اعتراف
با کس ار بد کرده ای حاشا مکن

ای که از لرزیدن دل آگهی
هیچ کس را هیچ جا رسوا مکن

زر به دست طفل دادن ابلهی است
اشک را نذرِ غمِ دنیا مکن

پیرو خورشید یا آئینه باش
هرچه عریان دیده ای افشا مکن

مولانا
javaheri0000
1396/5/16
مقصود از عدالت در چند همسری که در آیه «فَإِنْ خِفْتُمْ أَلَّا تَعْدِلُواْ» آمده، چیست؟

پرسش
بارها از سوی برخی در تلویزیون، رادیو معارف و ... شنیده شده است که چون مردان نمی‌‌توانند عدالت بین همسرانشان برقرار کنند، در نتیجه نمی‌‌توانند همسر دوم اختیار کنند!... اما متأسّفانه هیچ‌‌گاه شرح و توضیح مناسبی داده نشده است. سؤال این است که، چطور خداوند در قرآن، حکم به چیزی داده که هیچ مردی از انجام آن بر نمی‌‌آید؟! و دقیقاً منظور از رعایت عدالت بین همسران چیست؟

پاسخ اجمالی

از جمله احکام الهی که مورد اتفاق شیعه و سنی می‌‌باشد؛ تجویز تعدّد زوجات و چند همسری است که به طور یقین خداوند حکیم، با در نظر گرفتن تفاوت ساختمان بدن و نیازهاى جسمی و روانى مردان و زنان و ارگانیسم بدنی و روانی دو طرف، آن‌را تشریع نموده و در قرآن کریم فرموده است: «‏و اگر می‌‌ترسید که (به هنگام ازدواج با دختران یتیم،) عدالت را رعایت نکنید، (از ازدواج با آنان، چشم‌‌پوشى کنید و) با زنان پاک (دیگر) ازدواج نمایید، دو یا سه یا چهار همسر و اگر می‌‌ترسید عدالت را (درباره همسران متعدد) رعایت نکنید، تنها یک همسر بگیرید، و یا از زنانى که مالک آنهائید استفاده کنید. این کار، از ظلم و ستم بهتر جلوگیرى می‌‌کند».
مقصود از این عدالت که شرط گرفتن چهار زن می‌باشد این است: دادن نفقه به هر یک از همسران در حدّ شأن آنها، رعایت مساوات در مسائل زناشویی و هم‌‌خوابی و رفتار نیکو و گشاده‌‌رویی به همه همسران بدون فرق گذاشتن بین آنها، نه این‌که نسبت به برخی ابراز احساسات و محبّت نماید و نسبت به برخی دیگر کاملاً بی‌‌اعتنا یا کم توجّه باشد.

پاسخ تفصیلی

برنامه‌ها و احکام الهی، منطبق با فطرت و احتیاجات و نیازهای واقعی بشر جعل شده است که اگر انسان خردمند با دقت نظر در آن اندیشه کند قطعاً به بسیاری از آنها پی می‌برد. از جمله این احکام که مورد اتفاق شیعه و سنی می‌باشد؛ تجویز تعدّد زوجات و چند همسری است که به طور یقین خداوند حکیم، با در نظر گرفتن تفاوت ساختمان بدن و نیازهاى جسمی و روانى مردان و زنان و ارگانیسم بدنی و روانی دو طرف، آن را تشریع نموده و در قرآن کریم فرموده است: «‏وَ إِنْ خِفْتُمْ أَلَّا تُقْسِطُواْ فىِ الْیَتَامَى فَانکِحُواْ مَا طَابَ لَکُم مِّنَ النِّسَاءِ مَثْنىَ‏ وَ ثُلَاثَ وَ رُبَاعَ فَإِنْ خِفْتُمْ أَلَّا تَعْدِلُواْ فَوَاحِدَةً أَوْ مَا مَلَکَتْ أَیْمَانُکُمْ  ذَالِکَ أَدْنىَ أَلَّا تَعُولُوا»؛[1] و اگر می‌ترسید که (به هنگام ازدواج با دختران یتیم،) عدالت را رعایت نکنید، (از ازدواج با آنان، چشم‌پوشى کنید و) با زنان پاک (دیگر) ازدواج نمائید، دو یا سه یا چهار همسر و اگر می‌ترسید عدالت را (درباره همسران متعدد) رعایت نکنید، تنها یک همسر بگیرید، و یا از زنانى که مالک آنهائید استفاده کنید. این کار، از ظلم و ستم بهتر جلوگیرى می‌کند.
کلمه «مَثنى» بر وزن «مفعل» است و کلمه «ثُلاث» و «رُباع»، بر وزن «فعال» است، و این دو وزن (مفعل و فعال) در باب اعداد، دلالت بر تکرار ماده می‌کند. در نتیجه، معناى «مثنى»، دو تا دو تا و معناى «ثلاث»، سه تا سه تا و معناى «رباع» چهار تا چهار تا است و چون خطاب در آیه به تمامى مردم است، نه به یک نفر، لذا هر یک از این سه کلمه را با حرف «واو»، از دیگرى جدا کرد تا تخییر را برساند و این معنا را افاده کند که هر یک از مؤمنان اختیار دارند در این‌که دو یا سه و یا چهار نفر همسر براى خود انتخاب کنند، از آن‌جا که تمام مردم در این‌جا مخاطب مى‏باشند، عددهاى «دو»، «سه» و «چهار» باید در قالب کلماتى ادا شوند که بیانگر تکرار است که آن کلمات عبارتند از: «مثنى»، «ثلاث» و «رباع».[2]
البته قرآن کریم، گرفتن چند همسر را مشروط به رعایت عدالت، بین همسران قرار داده است و با جمله «فَإِنْ خِفْتُمْ أَلَّا تَعْدِلُواْ فَوَاحِدَةً»، آن را تعدیل نموده و در محور اعتدال، و میانه‌روى در زندگى قرار داده است، چنان‌چه بیم آن رود که نتوانند به این شرط عمل نمایند، تنها باید به یک همسر اکتفا کنند.[3]
بدون تردید «عدالت» در محبت‌هاى قلبى خارج از قدرت انسان است، چه کسى می‌تواند محبت خود را که عواملش در بیرون وجود او است از هر نظر تحت کنترل درآورد؟ به همین دلیل، رعایت این نوع عدالت را خداوند واجب نشمرده و در آیه دیگر می‌فرماید: «شما هر قدر کوشش کنید نمی‌توانید در میان همسران خود (از نظر تمایلات قلبى) عدالت و مساوات برقرار سازید».[4] زیرا محرّک و انگیزه‌های تمایل قلبی؛ مانند زیبایی، کمالات دینی و شخصیتی یک زن همگی بیرونی و خارج از اختیار مرد است و چیزی که خارج از اختیار انسان باشد مورد تکلیف واقع نمی‌شود.
بنا بر این، محبت‌هاى درونى مادامى که موجب ترجیح بعضى از همسران بر بعضى دیگر از جنبه‌هاى عملى نشود ممنوع نیست، آنچه مرد موظّف به آن است رعایت عدالت در جنبه‌هاى عملى و خارجى است.[5]
علی قربانی دولابی
1396/5/16
mahroshan
yazeynabmadad
با کاربری های جعلی در جهت ترویج "واجب شمردن چندهمسری"
"چندهمسری" یک امر مسحب است اما عدالت بین زوجات واجب.
رجوع کنید به "تفسیرنمونه_سوره نساء_آیه3" همه جواب اونجاست بدون کم و زیاد
javaheri0000
1396/5/16
تعدد زوجین
javaheri0000
1396/5/16
14 کلید واژه ی اصلی سیاست های کلی جمعیت در بیانات مقام معظم رهبری

1_افزایش نرخ جمعیت
2.ترویج تشکیل خانواده
3.افزایش فرزند
4.کاهش سن ازدواج
5.حمایت از زوج های جوان
6.تربیت نسل صالح و کارآمد
7.تحکیم بنیان خانواده
8.اصالت کانون خانواده
9.فرزند پروری
10.ایجاد اشتغال موثر و مولد
11.حفظ و جذب جمعیت در روستاها
12.تدوین شاخص های بومی توسعه انسانی
13. نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی- ایرانی
14.تکریم سالمندان

ما در احیای فرهنگ چند همسری به دنبال تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده هستیم

این رویکرد با هیچ یک از منویات رهبری مخالفتی نداره بلکه در راستای سیاستهای نظامم هست.
خصوصا که حضرت آقا لعن فرمودند کسانی که از ازدواج منع میکنند.

@hamsaran94